Werken met de computer en omgaan met geld

Tegenwoordig moet je veel dingen digitaal doen. Bij het Taalhuis kun je cursussen doen om beter met de computer te leren werken. Je kunt ook een cursus doen om beter te leren omgaan met geld en je administratie beter op orde te krijgen. Het cursusboek is geschreven in eenvoudig Nederlands. Wil je oefenen met werken op de computer of wil je leren beter met geld om te gaan? Doe dan mee met één van onderstaande activiteiten. Je bent van harte welkom!

- Klik&Tik (werken met computer en tablet)

Wilt u samen de eerste stappen zetten op de computer of tablet? Of heeft u al enige ervaring en wilt u verder leren? Tijdens deze gratis cursus in de bibliotheek kunt u hiermee aan de slag.

- Digisterker (werken met de digitale overheid) - beginnerscursus

Een verhuizing doorgeven aan de gemeente. Huurtoeslag aanvragen. Allemaal zaken die tegenwoordig digitaal gaan.
Vaak is hiervoor ook een DigiD nodig. Wilt u leren hoe u dit zelf kunt doen? Volg dan de cursus ‘Werken met de digitale overheid’ bij Bibliotheek Heiloo.

U leert hoe u zaken met de overheid via internet snel en makkelijk kunt regelen.

- Voor ’t zelfde geld

Wil je je eigen administratie goed op orde krijgen? Wil je beter weten wat je uit kunt geven?

Cursus aan een kleine groep (maximaal 8 personen). Het cursusboek is in gemakkelijk Nederlands. Voor mensen die Nederlands als moedertaal hebben, maar ook voor anderstaligen die al goed Nederlands spreken.

- Open Leer Centrum

Op donderdagavond kun je van alles oefenen: spreken en luisteren, lezen en schrijven, rekenen en werken met de computer. Je wordt geholpen door vrijwilligers in een groepje of alleen.
Op onze laptops kun je oefenen met Oefenen.nl. Het zijn programma’s op het gebied van o.a. gezondheid, taal, digitale overheid, inburgeren.

Wekelijks op donderdag van 19.00 – 20.00 uur

Deelname
Je hoeft je niet aan te melden.